Meer Nederlanders hier?

Zover ik dacht was dat FX tokens nodig is om het FX ecosystem te laten draaien.

Pundi X vooral voor transacties. Ze gaan beiden hand in hand.

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen want mijn brein bestaat uit 99% konijnenvoer.

Hahaaaa en dus 1% Pundix :joy:?
Maar zoiets begreep ik ook inderdaad. Maar ja, dan nog he: waarom 2 coins? Heb ook teveel konijnenvoer vrees ik

1 Like

Lijk me iedergeval niet dat er 2 tokens opgebouwd worden en dat er dan een in Darth Vader verandert en dan de ander afslacht.:joy:

Effe over bol.com.
Bol koopt zelf nooit iets aan… zij werken eigenlijk als marketplace waarop distributeurs hun waren aanbieden. Het kan wel zijn dat bol ze inkoop via die distributeur maar ze gaan ze zeker niet inkopen bij Pundix.

1 Like

deventer/breukelen present,

maar vooral actief in het engels

Antwoord op onze vraag. Is dus soort van relatie als een omhoog gaat dan de ander ook in theorie.

Ja inderdaad, zelfde vraag dus. Begrijp dat ze hier als antwoord ‘aannemen’ dat de 2 coins min of meer getrouwd zijn maar dat is dus ook maar een ‘guess’ (of hoop?), zo lees ik. Ben zo benieuwd wat de expertmening daarover is. Vraag mezelf nl af of het niet beter is om F(x) te hebben i.p.v. PundiX (heb nu alleen Pundix) vanwege het aankomende mainnet. Heb zo het gevoel dat F(x) dan de ‘hoofdcoin’ wordt (of misschien al is) maar dat is niet meer dan een gevoel gebaseerd op konijnenvoer… ofzo.

In ieder geval goed dat de XPOS uberhaupt op bol.com staat. Maakt het nog echter :wink:

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb enkel Pundi X maar geen FX maar ik denk dat FX straks de belangrijkere token word. Enige wat me weerhoud om het te kopen is omdat het enkel in FX wallet kan en daar is geen iDeal.

zelfde hier…wel aan het staken voor FX, maar in totaal een schijntje van de PundiX waarde, (of wat het ooit was :slight_smile:

ik heb maar even wat “Gegoogled-Translate” van Reddit…van Gebruiker SuperBit123

Fx wordt gebruikt om het Fxcore-ecosysteem uit te voeren. Dat is eigenlijk maar niet precies het ethereum van het netwerk. Het wordt gebruikt om eventuele uitgaven op het systeem te betalen. PUNDIX aan de andere kant is verbonden met XPOS (crypto eftpos-machines) wanneer er ooit een aankoop wordt gedaan op een XPOS, een klein beetje PUNDIX wordt verbrand (vernietigd), wat betekent dat PUNDIX een deflatiemunt is. Hoe meer mensen XPOS gebruiken, hoe waardevoller het wordt. Met Fx, hoe meer mensen alles gebruiken dat op het FXcore-systeem draait, hoe meer vraag er naar komt, omdat mensen het nodig hebben om vergoedingen te betalen.

Ik hoop dat dit helpt

Okay, dat brengt iig al wat duidelijkheid! Des te meer XPOS-gebruik, des te meer waarde PundiX krijgt en des te meer het FX-core systeem wordt gebruikt, des te meer waarde voor F(x)… . Hmmm tja, misschien toch (ook) maar F(x) aanschaffen. Ik zit op Bitvavo… dan moet ik m’n Pundix van daar dus naar een X-wallet krijgen … ofzo ;). Maar es even verder uitzoeken, schijnt wel te kunnen.

Ik zie in allebei wel een prima toekomst in hun eigen categorie.

Iemand hier PundiX op Bitvavo gehad en die naar een (x)Wallet heeft overgezet via Bitvavo? Is die procedure makkelijk te doen en hoe? Voor-, nadelen?

Ja, dat kan gewoon heel eenvoudig.
Kan alleen niet via de app.
Moet via de webversie.

Je moet denk ik wel even je pundix adres van xwallet of f(x)wallet whitelisten op bitvavo.

Voordeel van fxwallet is dat dit een private wallet is, dus de coins zijn echt van jou.

Nadeel: je betaald wel wat fee om te versturen.

Edit: nog een voordeel, als mainnet er is kan je met je pundix gaan staken en daarmee fx als beloning verdienen. Het levert je dan dus rente op.

Okay, klinkt goed, dank. BTW ehhh: Is xwallet en f(x)wallet hetzelfde of moet ik daar tussen kiezen? En geen idee hoe ik zo’n wallet kan ‘whitelisten’ maar dat staat vast op Bitvavo, zal ff kijken.

En wachten met staken van Pundix totdat mainnet er is, is beter omdat er dan lagere fees (ipv de hoge ETH-fees) zijn om te staken bedoel je?

FXwallet voor staken en coins kopen for sure en Xwallet voor transacties bij XPOS of zoiets. Je moet iedergeval FXwallet hebben voor staken.

Ik had een keer geprobeerd om vanaf Bitvavo to zenden maar kan me herinneren dat de whitelisten beetje bagger is op het platform want die moet ook verified worden.

Het zijn 2 verschillende wallets. Die xwallet is een standaard wallet app waar je coins kan bewaren.

De nieuwe f(x)wallet is zo’n decentrale wallet.
Een private wallet.
Je eigen bank zeg maar.

Daar kan je inderdaad staken en coins kopen.

Nu nog gaan staken is de moeite niet meer waard, het is een pre-stake periode tot dat mainnet er is.
Deze periode duurt nog maar 3 weken.
Om te staken betaal je ook ethereum fee.
En weer fee om te unstaken.
De fee is dan meer dan dat het je opbrengt.

In mainnet is de fee te verwaarlozen.
Dus dan is het wel echt interessant.

Je kan beide wallets overigens gewoon naast elkaar gebruiken en zonder problemen gewoon even uitproberen.
Xwallet heeft bv ook telegram integratie, best interessant.

Dat whitelisten stelt echt niet veel voor.
Het wijst zich vanzelf.
Die verificatie is slechts een mailtje wat je ontvangt een waar je even op een bevestig knoip moet drukken.

Staken en HODL doe je in FX wallet idd…(en vanaf BitVavo verzenden gaat prima…duurt even met verificatie enzo)

Maar nu nog gaan staken zal niet veel zin meer hebben…en dat is denk ik ook wel een groot probleem momenteel.

“Wie gaat er NU nog staken ? , met nog 2-en een halve week te gaan, en de bijhorende ETH fee’s …”

Volgens mij heeft PundiX het volledig “ZELF” in de hand wanneer MainNet live gaat…
(dus wanneer ze zelf er een hoop PundiX/FX tegenaan gooien.

Pundix heeft zeker een mooie toekomst voor zich! Over een paar jaar is afrekenen in cryto niet meer weg te denken. Misschien is het juiste wel goed dat ze nog niet heel bekend zijn. Als startup loop je al snel tegen schaalbaarheids problemen op. Laat ze hun tijd maar lekker in de ontwikkeling van hun producten steken in plaats van de hele dag mailtjes van potentiële klanten afhandelen.